Spermier & bananlådor

Idag hade jag en redovisning om fortplantningsapparaten på teckenspråk. Jag stötte på en hel del intressanta fakta när jag läste in mig på ämnet. Visste du t.e.x. att en kvinna i genomsnitt har mens 500 gånger under sitt liv? Det betyder - om man räknar med att man har mens i ca 5 dagar - att man har mens i sammanlagt 2 500 dagar! Det är nästan sju år...! Eller att en man producerar 1000 spermier/sekund? Det är en del... Lite lustigt är också att en äggcell är den största cellen i kroppen (den enda cell man kan se med blotta ögat!) och att en spermie är människokroppens minsta cell.

Något som är en smula minder intressant är att jag måste ta mig i kragen och städa snart. För inte ska väl Theresé behöva bo bland bananlådor när hon kommer hit... För så är det: Theresé kommer hit! Ikväll! Det ska bli ett sant nöje att få träffa henne igen och att visa hur jag har det här. En micrkaka lär det nog bli också, som så många gånger förr :)

Ha en bra helg! Det tänker jag ha i alla fall. Ser ut som att den kan bli solig också.

Kommentarer
Postat av: Theresé

hihi, det var snällt att bananlådorna försvann för min skull! Tack för en fin helg! Vi måste ses oftare hörre du du! :)) tack för namnsdagsgratulationen !

2009-04-26 @ 22:57:11
URL: http://theresesievanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0