Tolkning på Grannas, check.

Imorse, i slutet på fruskosten, började fjärilarna vakna till liv i mitt innandöme. De började smått pröva vingarna och efter hand upptäckte de sin förmåga att kunna fladdra ganska bra. Hur ska det gå? Äh, tänk på annat. Till slut var vi (klassen, ett par lärare och några killar från allmän linje) på Grannas A. Olssons Hemslöjd AB i Nusnäs, där Annica och jag skulle utföra vår första riktiga tolkning. I början var det lite nervöst och rörigt, men sen flöt det liksom bara på. Det var som vilken annan tolkövning som helst i skolan... Och helt plötsligt var timmen till ända och vi var klara. Vår första riktiga tolkning! Och detta näst intill eviga jobb med Projekt Dalarna: över! Självklart fanns det ju saker och ting vi kunde gjort bättre, t.ex. har jag fortfarande problem med min blick, men skulle det ha varit en perfekt tolkning skulle det inte finnas någon anledning att gå den här utbildningen.


Jag in action! (Fotograf: Carro)

Efter att uppdraget var slut bestämde jag mig för att köpa en egen dalahäst, som belöning för mina vedermödor med det här stora arbetet (muntlig redovisning på svenska, skriftlig redovisning, redovisning på teckenspråk inför nästan hela skolan och slutligen tolkning) och som minne av min första riktiga tolkning.

Kommentarer
Postat av: E-K

Heja!!!

Och dalahästar kan man aldrig ha för många av! (?)

2009-04-22 @ 09:53:31
URL: http://emmakaka.blogg.se/
Postat av: Nina

Det ser bra ut :P

2009-04-23 @ 16:12:43
URL: http://memyselfandi.blogg.se/
Postat av: Maja

Tack :) roligt att din första tolkning gick bra!

2009-04-24 @ 01:17:22
URL: http://trasselmaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0