Zzzz...

Ja, idag var en sällsynt lärarlös dag! De få timmar vi skulle ha en lärare sket sig, eftersom Göran för ovanlighets skull var sjuk. Oväntat. Resten av dagen skulle lärarna på studiedag i Avesta. Förmiddagen sepnderades i DSB och på eftermiddagen försökte jag koncentrera mig på läsning av Samhällsguiden. Det gick så där. Efter ett tag satte jag mig i en soffa på Blå Torget, mjukt och bekvämt. En stund senare låg jag ner. Inte långt därefter sov jag... Jag var trött som en snödriva i april, behöver kanske inte tillägga att saken inte blev bättre av att jag försökte plugga in mig på skatter. Nåja, jag vaknade ju så småningom, av att jag själv snarkade. Hm.



Varning: kan innehålla sövande läsning!

På tal om att sova så märks det på mer än ett sätt att det börjar dra mot vår. Förutom alla de här vanliga vårtecknena (sol, tussilago, fågelkvitter och allt det där) så finns det ett till som jag märker av: det räcker att jag har pyjamas och täcke när jag sover. Det är nämligen så att på vintern är det ganska kallt här, isoleringen är inte den bästa och min säng står i ett hörn med två ytterväggar. Dessutom är jag inte så förtjust i att ha hög värme på elementet eftersom det susar ganska mycket. Följdaktligen får jag ha på mig pyjamas, tjocktröja, duntofflor, täcke och filt för att ha en någorlunda behaglig temperatur. Och det är det jag slipper nu när det börjar bli varmare ute. Ett lite annorlunda vårtecken kanske, som jag inte har behövt tänka på förut...

Imorgon efter lunch börjar vårt påsklov. 13:10 börjar Jan-E:s och min resa mot sydligare trakter. Hemma någon gång på kvällen... Det jobbiga med det här är att jag behöver packa. Usch och fy, det är inte riktigt min grej. Men det ska bli kul att hälsa på i de gamla hemtrakterna igen.

Är sugen på att åka på lajv igen! Vill, vill, vill! Hm, kanske kan börja med att få tummen ur och maila arrangörerna för sommarens stora Thule-lajv. Verkar jättespännande, miljön ska vara ungefär ett vikingatida Finland, men lite mer åt fantasy-hållet. Jag hoppas att det blir något i vår också, snart ett år sen jag lajvade sist... Jag blev så sugen på att sy lite igen också! Men det jag har att göra för tillfället är tråkigt: sy på maskin. Nåja, det måste ju göras förr eller senare. Helst förr.


Man kan ju bli väldigt trött efter ett lajv också... Här är jag i städtagen efter
Skuggor i Snön (underbart kul lajv arrat av Suss & Theo!).
Fotograf: Peter Engström

Hm, om man skulle ta och försöka få bukt med packandet och rent av sick-sacka lite byxdelar sen?

Kommentarer
Postat av: Mina

Haha Been there, done that... (somnat i SG på blåtorget alltså)

2009-04-08 @ 21:03:37
URL: http://minaonyourmind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0