Almanacketips

I år var jag lite sen mad att fixa en almanacka inför nästkommande år, så det här tipset är väl mest till er som inte skaffat er en ny för 2010 ännu.

Jag gick, precis som förra året, in på personligalmanacka.se och pusslade ihop en precis så som jag ville ha den. Väldigt behändigt. Man får välja framsidan själv och även insidans layout får man påverka. Nytt för i år är bl.a. att man kan lägga in t.ex. födelsedagar i en lista, så läggs de automatiskt in i almanackan och när du gör en ny om ett år igen kan du använda listan igen. Fiffigt!

Visserligen är den inte jättebillig, 275 spänn får man lägga ut, frakten inkluderad. Men jag kan nog tycka att det är värt det, eftersom jag är ganska kräsen när det gäller sådana här saker. Jag vill att storleken är lagom, varken för stor eller för liten, och på ett uppslag ska hela veckan få plats. Jag vill ha hårda pärmar, spiralrygg, snodd så att man är förvissad att den håller sig stängd i väskan och så ska den vara snygg. Och alla de här kriterierna uppfylls, så som sagt tycker jag att den nog kan vara värd sina kronor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0