Back in Dalsjöfors

Imorse lämnade vi ett grått och älskat Göteborg bakom oss och tågade till Borås. Vi gick på en härlig gudstjänst i vår hemförsamling och jag kom på att senast jag var i den lokalen var jag tämligen nygift... I kyrkan träffade vi också en massa go'ingar, sådant är ju alltid trevligt :) Dessutom fick jag veta att t.o.m. en av kyrktanterna (jag hoppas ingen tar illa vid sig av benämningen "tant", jag tycker det är ett underbart ord och skulle inte ha något emot att små barn kallade mig tant Marre. Benämningen "kyrktant" tycker jag är snäppet härligare, så jag hoppas inte att någon ser det som en negativ eller nedlåtande benämning!) läser min blogg. Inte illa! Jag blir tillärckligt förvånad om någon i min ålder på skolan läser den...

I alla fall, vi fick skjuts till Dalsjöfors av en annan härlig kyrktant. Så, då var man tillbaka i det som varit mitt hem större delen av mitt liv. Första gången sedan jag gifte mig som jag är i Dalsjöfors nu, ett halvår sedan sist med andra ord. Under den tiden har de lyckats ändra på en hel del här hemma, bl.a. har folk bytt sovrum med varandra.

När alla väl kommit hem från jobb och annat blev det julmiddag, med precis rätt maträtter ;) Lite senare blev det julklappsutdelning. Mellanbarnet ville tydligen vänta med alla julklappar tills jag var hemma också, så det hade de gjort. Det var en hel del trevliga klappar, och några lite småkonstiga, men det är sådant man får förvänta sig så jag är van ;) Tydligen är det inte bara ett skämt att Jan-E och jag är symbios, för de flesta klappar blev gemensamma för oss. Klagar verkligen inte, men kan inte låta bli att småle lite.

Nu är jag lite trött, men inte så konstigt med tanke på mängden mat och dessutom ett bastubad med i bilden. Skönt då att den här dagen har varit ganska lugn ändå. Och det kan ju behövas inför veckan, den känns fullmatad med en massa trevliga träffanden och annat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0