Magic Ball

Har länge tänkt tipsa om en väldigt finurlig sak som vi köpte för ett tag sedan och som inte har gjort mig besviken alls. Det jag tänker på är Magic Ball, vilket ni eventuellt har listat ut med hjälp av rubriken. För er som inte vet vad det är: det är ett utmärkt substitut för tvättmedel! Du slänger in bollen tillsammans med tvätten och kör på precis som vanligt, förutom att du inte använder något tvättmedel då. Hur den faktiskt fungerar har jag inte så stor koll på, men det har att göra med alkaliska pärlor som... eh, gör något med tvätten. Läs här om ni är nyfikna på vad det egentligen handlar om. I vilket fall kan du använda bollen minst 1100 tvättar, vilket betyder att du sparar grymt mycket tvättmedel = du sparar pengar. Du spar också på miljön, eftersom bollen inte innehåller några kemikalier eller annat jox. Den är dessutom ypperlig för tvättmedelsallergiker. Om tvätten är riktigt smutsig kan man tillsätta lite tvättmedel, men bara en femtedel av vad man brukar behöva. Fantastiskt bra! Den jag köpte på hälskostaffären i Leksand kostade 299:- och har fungerat väldigt tillfredsställande sedan dess. Känns väldigt skönt att veta att man inte måste använda en massa kemikalier när man tvättar :)

Ja, nu blev ju det här ett lite reklamigt blogg-inlägg, men låt så vara. Det är en bra produkt som förtjänar lite uppmärksamhet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0