Mindre kul läsning

Ikväll har jag tagit det lungt och bl.a. läst ikapp en del bloggar jag följer. En hel del trevlig läsning, dock också en del mindre trevlig läsning... Två av bloggarna tog upp en artikel i Borås Tidning som handlar om församlingen The River i Borås. Helt kort kan jag ju säga att BT skriver att en gammal dam vid namn Inger har skänkt bort sin gård till församlingen men att hon nu, efter diverse händelser känner sig lurad och vill ha tillbaka sin gård. Jag varken påstår att BT har rätt i allt de skriver eller att det är lite si så där med sanningshalten, är det sant det som skrivs är det ju självklart fruktansvärt! Men oavsett så är det lite som ett Knutby igen, i den mening att det drabbar många andra. För att ge ett exempel: för tillfället har artikeln kommenterats 138 gånger och en av dem är ”I mina öron låter det som ett typiskt kristet beteende.” Tyvärr är inte det här den enda, men den är väldigt representativ. Med andra ord, om en person eller en grupp människor agerar på ett negativt sätt, det påverkar många andra. Risken finns väl att alla kristna är giriga och vinningslystna människor som inte äger någon medmänsklighet. Dock vill jag hävda att så är inte fallet, för mig handlar kristen tro mer om motsatsen. Jag skulle bara vilja be dig att inte dra alla över en kam, tack. Gör du det, förlorar alla på det.

Är du sugen på att läsa lite fler och djupare tankar kring ämnet, läs gärna den här bloggen.


Kommentarer
Postat av: Tee

min skepsism mot the river har funnit sedan första och sista gången jag satte min fot där....mormor var med där ett tag, men gick också pga lurendrejerier och utnyttjande av hennes givmildhet...trist är det!

2009-12-14 @ 20:08:41
Postat av: Marre

Förstår det. Jag vill egentligen inte döma någon så där, jag har liksom aldrig haft något att göra med The River. Men å andra sidan har jag inte hört annat än negativt, tråkigt nog...

2009-12-14 @ 22:06:09
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0