När man går i tolk 4:an

I onsdags var vi som vanligt i skolan, men förmiddagen såg ju inte riktigt ut som den brukar. Vi hade ledsagningsövningar, vilket i och för sig inte är så där hemskt ovanligt, vi går ju trots allt en teckenspråks- och dövblindtolkutbildning. Först hade vi lite brickträning i matsalen, sedan var det dags för bakning! När vi övar ledsagning och dövblindtolkning på varandra är vi oftast i par där den ene får ta på sig ögonbindel och hörselkåpor, vilket vi också gjorde nu. Tänk att försöka baka på det viset! Den som fick öva sig på ledsagningsbiten hade ju ett spännande jobb när t.ex. "brukaren" skulle samarbeta med en annan "brukare", hämta saker och mäta upp ingredienser. Det var utmanande, klurigt och jättekul!

              
Två som spelar dövblinda och
försöker
prata med varandra med 
hjälp av
taktilt teckenspråk. Det är                                                          
inte så
lätt alla gånger när man
inte är van!



Lite kladdigt!


Mina och jag jobbar tillsammans
och här är det min tur att ledsaga i
köket som är fullt med folk.


Efter lunchen fick vi njuta av frukterna av förmiddagens arbete: chokladbollar och citronmuffins! Vi var bara några stycken som var kvar i skolan, men vi hade det trevligt må jag säga. Sedan tog vi tag i oss själva och pallrade ner till DSB för lite självstudier. Det blev till att försöka tolka ett bankärende. Inte det lättaste, speciellt inte när man är trött... Så jag tänkte att jag bara skulle vila huvudet en liten stund bara, så att jag skulle or- zzzz...


Så här kan det se ut när man jobbar

i DSB.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0