Smått besök i fönstret

Bäst som jag sitter här i sängen med datorn i knät ser jag något röra sig i fönstret som vätter ut mot vägen. Jag tittar dit och ser en liten talgoxe sitta i det öppna fönstret och äta på en insekt. Den sitter där helt obekymrat och äter, jag tror nog inte att den såg mig. Små fåglar får mig alltid att vilja ta upp dem och hålla dem i handen. Men det var inte riktigt det jag gjorde, istället satt jag så still jag kunde. Plötsligt flög den lilla parveln in i lägenheten och rakt in i en fönsterruta. Det verkade dock inte bekomma fågeln alls, den bara fortsatte och flög ut genom det öppna fönstret igen.

Dagens naturupplevelse ;)


Bild från http://www.spov.se/Foton/Talgoxe1020.jpeg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0