Över Leksandsbron och Malin får Klamydia

Idag har varit en lagom händelserik dag för att fortfarande vara en soft dag, dock inte så produktiv som den borde varit... Det började med att Johanna, Jan-E och jag promenerade de x kilometrarna till kyrkan, var med på en kort gudstjänst och sedan gick ner med Sara och fikade medan församlingen hade administrationsmöte. Trevligt, trevligt; vi satt och pratade på ett bra tag om ganska mycket. Till slut var det dags att röra på sig, vilket började med en tur på Coop. Jag har konstaterat att jag i fruktväg inte kan vara fullt miljövänlig, jag kan nämligen knappt äta någon frukt som odlas i Sverige. Låt se, vi har ju äpplen, päron och plommon som är ganska vanligt. Allergisk. Ok, körsbär då? Samma sak där. Ibland jordgubb också. Och det odlas ju inte så mycket banan, apelsin, sharon eller kiwi här uppe i norr...

Jaja. Sen traskade vi i alla fall tillbaka till Västanvik i det härliga vårvädret. Smältvatten, sol och torra asfaltsfläckar, det är grejer det! Även om jag inte riktigt vågar hoppas på vår än, kan jag inte låta bli att känna en lite sprittande glädje i magtrakten. Eller är det i halsen? Till slut gick vi där utan jackor och njöt av solen, samtidigt som vi innerligt längtade efter en gång- och cykelväg.

Väl hemma slängde jag i mig lite paj från igår (den var helt ok, men lite för stark. Sen är ju inte bönor min stora passion, men med lite modifieringar kan den nog passa även mig. Receptet hittar ni här http://vegalex.blogspot.com/2008/01/het-mexikansk-bnpaj.html) innan det var dags för lite övningskörning. Det var inte riktigt meningen från början, men det hela artade sig så att jag körde in till noret. Genom rondellen! Och över bron! Över bron! Jag har alltid tyckt att den verkar så skrämmande att köra över, men både jag och mina medpassagerare överlevde! För dem som inte är så Leksands-vana kan jag tala om att bron i fråga är lika trafikerad som den är smal, dvs väldigt. Wow, jag måste faktiskt säga att jag imponerade på mig själv: i fredags körde jag runt på en parkering och övade på att starta bilen, idag körde jag på vägen och inne på noret! Vilket kliv. Det kanske inte är ett helt omöjligt projekt ändå.

Sen på kvällen blev det lite mysfirande av vår sötnos Malin som är nyss fyllda 22! Anna hade gjort en smarrig tårta (hon är så bra på sånt!) och Malin fick både klamydia och en förkylning. Som mjukisdjur. Sen var det te och en massa prat i köket. Nice. Det är så här man ska ha det :)

Och nu sitter jag här i skenet av levande ljus och skriver. Jag inbillar mig att jag är lite miljömedveten när jag använder levande ljus istället för elektriska. Om inte annat så är det mycket mysigare...

God natt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du inte använda datorn miljövänligt också? Typ ha en mekanisk, eller en med levande ljus?

;P

2009-03-22 @ 19:53:07
Postat av: Marre

Ja, en uppvevningsbar hade väl varit toppen? :)

2009-03-22 @ 22:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0