Konsumentmakt

Jag blir så glad de gånger jag upptäcker att vi konsumenter faktiskt kan vara med och påverka i en positiv riktning. För det är ju så att vi har makt. Visst, jag är inte den första som påpekar det, men det stämmer faktiskt. Jag försöker handla ekologiskt och närproducerat så gott det går. Är det så att det inte finns i butiken är det bara att fråga efter det! (Det bästa är ju så klart om man har ett konkret förslag, namn på en specifik produkt om man har det.)

Så utnyttja din konsumentmakt! Fråga efter ekologiska alternativ, be att affärerna köper in mer närproducerat. Det är ju vi som får affärerna att gå runt, då kan vi lika gärna utnyttja det hela till allas fördel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0