Något gott att mumsa på...

Idag bakades det blåbärspaj här på Göta. I höstas plockade vi blåbär som vi fryste in och nu kände vi att det var läge att göra ännu en paj. Jag kommer inte längre ihåg exakt var jag fick receptet ifrån, men någon blogg var det... Jag rekomenderar dig verkligen att prova en sådan här paj!


Seg blåbärspaj

120 g smält smör
1 ägg
2 1/4 dl socker
2 1/4 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
200 g blåbär

1.Smörj en pajform.
2. Vispa ägg och socker pösigt.
3. Blanda mjöl och bakpulver, rör sedan ner i smeten.
4. Rör ner det smälta smöret och bred sedan ut smeten i formen.
5. Strö över bären.
6. Grädda på nedersta valsen ca 1 tim. (Man kan täcka över med bakplåtspapper på slutet så att det inte bränns vid.)
7. Ät med hemmagjord vaniljsås, njut!


Kommentarer
Postat av: emelie

hej min kära! är allt bra? :)

såklart ses vi i sommar, aldrig att jag skulle ändra mig.

hoppas att vi kan ses någon gång innan den stora dagen.

tänker på dig också. hoppas allt är kanon! många miljoner kramar!

2009-05-14 @ 18:01:03
URL: http://popkatt.blogg.se/
Postat av: Marre

hej!

vad kul att du hittade hit :)

jo, det är hyfsat bra, trött som vanligt bara...

ser fram emot att ses! ta hand om dig! kram

2009-05-15 @ 22:43:39
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: emily

åååh gud vad smarrigt! Det riktigt vattnas i munnen här, hihi.

2009-05-17 @ 08:32:58
URL: http://emslo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0