Marres tisdag

Kanske kan ta och berätta om min dag idag? Kanske det finns någon som är lite nyfiken på vad jag gör på min praktik :)

Jag började dagen, eller rättare sagt morgonen, med att ta mig till första uppdraget där jag mötte upp med en av mina handledare. Jag kan inte skriva om vad uppdraget handlade om, jag har ju tystnadsplikt... Men jag kan ju säga att jag tyckte att det flöt på bra! Skönt att få lite revansch, igår tyckte jag nämligen inte att det gick så bra för mig... Sen tog vi oss till tolkcentralen. Där sysselsatte jag mig med lite förberedelser inför nästa uppdrag, vilket innebar att jag läste på om det det skulle handla om och lite runtomkring plus kollade upp lite tecken. Lite lunch blev det också. På eftermiddagen hade jag inga uppdrag att följa med på så jag fördrev den bäst jag kunde, hängde lite vid bordet (mitt i tolkcentralen finns ett stort bord där alla fikar, äter lunch, sitter och läser eller bara sitter och umgås), drack te, läste på, letade frenetiskt efter min lilla praktikant-skylt... När klockan närmade sig fyra insåg jag att det vore bra att få lite frisk luft så att jag vaknade till lite. Johanna skulle hem, så vi gick tillsammans. Fick hänge med henne hem till deras jättefina lägenhet. Vi satt och åt varsin jättegod muffin med vit choklad och hallon (bröllopsminnen!). Sen följde hon mig tillbaka till TC (tolkcentralen). Dock hade jag lite svårigheter att komma in, allt var ju låst vid det här laget :S Nå väl, till slut kom jag in i alla fall och åt lite middag innan det var dags för mig och min andra handledare att ta oss till kvällens uppdrag. Det var kul, en utmaning att tolka där! Vid nio kom jag hem, trött men nöjd. Jag är glad att jag har sovmorgon imorgon...

Tja, jag vet inte hur intressant det där var, men nu vet ni :) Har ni frågor så fråga på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0