Delad

Bra dag idag. Var på gudstjänst i Pingstkyrkan till att börja med. Så himla gött att få komma dit och träffa en massa go'ingar, vara med på en härlig gudstjänst och att känna sig så hemma!

Efter det var det dags att dra ut på landet för att hänga hemma hos Cherie, Kimmo och Novalee (och katterna Ragge och Tösen). Det blev påskmiddag, tedrickande, prat och äggmålning. Nice indeed.

Om jag någon gång skulle flytta tillbaka till Borås så är det precis de här två sakerna som skulle vara orsakerna! Min härliga hemförsamling och de underbara vänner jag har här. Ibland kan jag sakna det... Och familjen så klart. Visst, jag går i en go' församling i Leksand och jag har ju en hel del vänner på skolan (de flesta kommer dock sluta till sommaren...) och Dalarna är helt underbart, men ibland kan jag känna en dragning till trakten där jag växt upp och spenderat större delen av mitt liv. Ibland känner man sig lite kluven...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0