Lördagskonsumerande och pennglädje

Idag har dagen varit helt min egen. Jag har sovit så länge jag velat (eller nja, jag sov så länge jag kunde...), tagit allt i lungt tempo, gått på stan, äntligen gått på John Bauers museum(!), kikat inne på Nya musik och en annan trevlig butik som jag råkade hitta. Jag hade all tid i världen och jag unnade mig att köpa massor (i mina mått mätt) av trevliga saker. Sedan har jag lagat mat och tittat på CSI, lyssnat på lite ny musik och faktiskt suttit och ritat för första gången på länge. Har haft en idé i huvudet som jag länge velat förverkliga och det passade utmärkt bra ihop med dagens inköp faktiskt. Så vad är dagens inköp? Jo, som följande...



1. Skivan "Folkmusik i frack II" med Junekvintetten. Jag lyssnar ju bara på samma saker hela tiden i folkmusikväg, så "lite förnyelse!" tänkte jag och köpte skivan.

2. Promarkers, en typ av pennor jag i flera år velat testa, men det har aldrig blivit av, för billiga är de inte...

3. Till mina promarkers behövde jag en särskild typ av papper, så det köpte jag också.

4. "Travel II" med Future of Forestry. Jag ville prova något nytt.

5. Teckningspenna med tunn spets (0.1), till konturer o.dyl. när jag använder mina promarkers. Jag har en liten hög sådana pennor hemma, men ingen här, och jag ville ju kunna börja använda mina promarkers på en gång!

6. Bauer, en bok om John Bauer och hans konst. Ögongodis! Och säkerligen en hel del läsvärt.

7. En nyproducerad tändsticksask med gammalt motiv.

8. Vykort. Två verk av Bauer: Trollörten och Prinsessan Tuvstarr.


Kort och gott en massa trevligheter ^^

På 4:an skrev jag ju att jag köpte den för att jag ville prova något nytt. Min taktik när jag ska prova något nytt i musikväg: gå efter utseendet! Hittar jag något skivfodral som tilltalar mig går jag till steg två och lyssnar på skivan. Kanske en lite dum taktik, jag missar nog en hel del. Men någonstans måste man ju sålla, man kan ju inte provlyssna på allt! Men det hela resulterade i alla fall i att jag nu äger en ny skiva som både är trevlig att lyssna på och se på (och lite inspirerad blir jag att försöka på mig på något sådant själv också).


Riktigt snyggt tycker jag!
(Bilden hämtad från nyamusik.se)

Kommentarer
Postat av: E-K

Jag skulle (kanske) vilja vara sån att jag köper saker bara för att de är vackra - och då menar jag inte prydnadssaker, utan böcker, skivor, diskborstar och aktier. Typ. Förresten har väl alla fått göra ett skivomslag nån gång på bilden i skolan? Det var nog den roligaste uppgiften någonsin på bilden!

Vill gärna se vad du ritat denna gång!

2010-04-24 @ 20:18:34
URL: http://emmakaka.blogg.se/
Postat av: Marre

Nä, inte gjorde vi några skivomslag på bilden... Hade nog varit riktigt kul!



Ja, jag funderar på att lägga upp dagens verk, men då vill jag scanna det först, och den möjligheten har jag inte här.

2010-04-24 @ 21:03:43
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: Sara

Sv: Ja verkligen :P



Låter intressant det där :) Du verkar vara en kreativ person ;)

2010-04-25 @ 18:18:20
URL: http://sarahill.blogg.se/
Postat av: Marre

Tack, jag tar det som en komplimang :) Kreativitet är kul, men tyvärr har jag inte så mycket tid får sådant som jag skulle vilja. Eller så kanske jag inte riktigt tar mig tid...

2010-04-26 @ 06:47:33
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: Sara

Sv: Nej, det är ju så... Man har aldrig tid till allt. Ibland skulle det kännas riktigt skönt om dygnet hade några extra timmar ;)



Angående jogging håller jag med fullständigt. Det går ju så otroligt segt i början, men när man väl är igång blir man ju nästan stolt över sig själv. Då brukar det gå lättare ;)

2010-04-27 @ 17:16:23
URL: http://sarahill.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag har gått och suktat efter ProMarkers jag med väldigt länge. Det verkar bli så stor skillnad med sådana jämfört med vanliga färgpennor.

Har du hunnit testa dem ännu? Om så, så skulle det vara trevligt om du berättade lite om dem :)

2010-05-01 @ 17:44:39
URL: http://various.blogg.se/
Postat av: Marre

Jag har inte hunnit använda dem så jättemycket än, men det lilla jag har provat är de riktigt kul att använda. När man väl fått kläm på det tror jag att resultatet kommer blir väldans bra :) Jag rekommenderar helt klart att du skall prova dem!

2010-05-01 @ 21:30:43
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0