Dagens mat

Idag lagade jag, som den hemmafru jag är, mat lagom till när min man hårt arbetande man kom hem från jobbet. Det blev egentligen inte en maträtt som är idealisk för honom att äta, han behöver något rejälare. Men jag har velat prova göra det här så länge nu, så då blev det. Och vad är det då? kanske ni undrar (nåja, i mitt huvud i alla fall). Jo, melonsallad med stekt kyckling, som jag åt hemma hos Erica för ett tag sen. Det var riktigt gott och passade utmärkt till den sommarvärmen som rådde då. Inte är det krångligt heller, men kanske det inte passar som bukfylla för stora magar.

Nå väl, jag började med att skära upp en massa vattenmelon (ananas höll jag på att skriva... Kanske funkar det också, vem vet?) och fyllde halva salladsskålen med det. För övrigt är jag väldigt förtjust i färgen på vattenmelon, den är verkligen smaskig att äta med ögonen också!



Sen hackade jag i diverse grönsaker: rödlök, gurka, sallad, bönor (vad för sort vet jag inte, bara att de är från Jan-E:s farmor och farfars land...). Sen hade jag i lite cashewnötter också. Till detta stekte jag lite kyckling och ställde fram fetaost i marinad (blanda den inte i salladen om Jan-E ska äta den). Enkelt men gott. Melon i sallad är en höjdare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0