Höstkänningar

Vi kom från sensommaren i västsverige till ännu senare sommar i Dalarna för några dagar sedan. Det kändes på doften att det är dags för en annan årstid snart. Lite besviken blev jag, för jag gillar sommaren bäst av alla årstider.

Och nu, klockan nio på kvällen, är det redan mörkt ute. Det var det verkligen inte för några veckor sedan vid samma tid! Och det märker min kropp av. Usch, vad trött jag är. Kroppen blir lurad, tror att klockan är mycket mer än vad den är och signalerar läggdags. Men det är ju faktiskt ganska mysigt också när det blir mörkt ute. Däremot skulle jag gärna slippa regnet och alla kyliga kväller, det får gärna vänta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0