Allt kretsar kring bilen

Jag berättade ju förut att det rådde lite julpyntsbrist i det grenlundska hemmet. Detta är nu delvis åtgärdat. Dock infinner sig inte den mysiga julstämningen bland tvätten som hänger på tork, disken som väntar på att någon ska förbarma sig över den och allt tandagnissel över den nya bilen (ja, vi har köpt en ny bil och sagt hej då till Saabina CKN af Vingevit, sorgligt men sant). Den här gången längtar jag faktiskt efter att julen ska vara över... Jag tycker absolut om julen, men nu är det så rörigt. Istället för att lägga pengar på julklappar har vi lagt pengar på bilen. Dessutom kommer jag inte slappna av förrän vi har gjort trippen från Leksand till Göteborg och Borås och tillbaka till Leksand, jag vet ju inte hur vi ska klara av det med nya bilen. Tänk om den bara lägger av halvvägs? Eller om vi inte ens kommer iväg. Jag har redan i ren desperation tittat efter nya bilar på Blocket, även om vi varit ägare till den här i knappt en vecka... Nog om bilen, istället kommer några intetsägande bilder av julpyntet! Pepp? Näe, inte jag heller...







Näe, vilket dystert inlägg! Så deprimerad är jag faktiskt inte. Över till ett gladare ämne: ikväll kommer Jan-E hem efter att ha varit på kurs hela helgen. Då ska vi äta lite och titta på Vänner och bara vara nöjda, kanske äta en eller annan pralin. Jag hoppas bara att bilen startar så att jag kan hämta honom från Leksand så att han slipper promenare hela vägen hem... Ja, där dök bilen upp igen! Gah!

Kommentarer
Postat av: Tee

trist med bilen! Vad är det för rackarns bil ni har köpt? Ni skulle rådfrågat oss innan, Jonathan är hejar på vilka bilar man ska satsa på :)

2010-12-12 @ 19:59:30
URL: http://cupcaketee.blogg.se/
Postat av: Marre

Verkligen :( Det är en Ford Mondeo som stått avställd i tre år, vilket inte riktigt har varit bra för den misstänker jag.



Ja du, det var ganska många som hade åsikter om vad vi borde och inte borde göra. I all välmening så klart, men man tröttnar ju ganska snart efter alla "experttips" och pekpinnar...



Nåja, förhoppningsvis har man lärt sig något av det hela.

2010-12-12 @ 20:08:16
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: Tee

det var inte menat så, som experttips eller pekpinnar...ledsen för att det lät som något negativt.

Det där med bil kan vara ett evigt krångel eller opålitlighet oavsett bil.



kram...

2010-12-18 @ 19:53:23
URL: http://cupcaketee.blogg.se/
Postat av: Marre

Det var ju inte så jag menade... :(

2010-12-19 @ 12:10:08
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0