The big news!

Kommer ni ihåg det där om de goda nyheterna? Nu är allt påskrivet och officiellt: vi ska flytta! Inte så långt, men till något större. Och allt känns bara jättebra! Nästan ända sedan vi flyttade in här har jag gruvat mig för den dagen vi kommer behöva flytta härifrån. För hur kul är det att flytta från världens mysigaste lägenhet på världens trevligaste lilla gård med den bästa hyresvärden man kan tänka sig? Nä, precis, inte så vansinnigt lockande. Men efter att ha kollat på det lilla huset vi ska hyra och efter att ha pratat med hyresvärdarna har flyttobehaget flytt (haha...).

Vi kommer nästa år, vilket är ganska snart ändå, flytta till ett litet tvåvåningshus i Hjulbäck. Det är "ett hus på gården", något som är väldigt vanligt i de här trakterna. Då är det alltså folk som har en gård där det står ett extra hus, och det brukar man vanligtvis hyra ut. Det vi ska hyra är en trea, alltså bra mycket större än det vi har nu. Det har lite 50-talskänsla. Det ligger några kilometer längre bort från Leksand än vårat nuvarande boende, men det är det värt. Busshållplatsen däremot kommer vara närmare än vad den är nu. Nu är den relativt nära ändå, tar väl en si så där fem minuter att gå dit, men i Hjulbäck ligger hållplatsen precis vid tomtgränsen.

Vi börjar flytta in våra saker i januari och börjar sedan bo där i februari, men i tankarna är jag redan där! Det är så kul att fundera på hur man ska möblera, vilken garderob som ska vara linneskåp, vad man behöver köpa för prylar, göra listor osv. Ska bli riktigt kul och jag ska försöka låta bloggen få rapportera så mycket jag orkar.

Hoppas inte ni hade för höga förväntingar på de goda nyheterna, men för mig är det verkligen en stor grej det här!


Min man och jag har litet delade meningar om tapeten i hallen är snygg eller inte...
Gissa vem av oss som gillar den ;)


En glimt av köket.


En nöjd Marre inne på den nedre toaletten (vi kommer att ha två, helt crazy!).

Fotograf på alla bilder är Jan-E.

Kommentarer
Postat av: Helena

Åh va roligt för er! Det ser jättemysigt ut :) Jag tycker också att tapeten i hallen är snygg ;) Vi får komma sen o hälsa på hos er nån gång sen vetja! Kram och trevlig december/julmys!

2010-12-08 @ 14:00:23
Postat av: Marre

Tack! Hehe, då är det vi två som har lika smak vad gäller den tapeten ;) Ni är så välkomna så! Ses vi kanske den 17 dec på TC? Kram och allt trevligt till er också!

2010-12-08 @ 19:03:15
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: Helena

Nä jag dyker tyvärr inte upp på TC den 17 dec. Jag ska med Theo till tandläkaren då, första gången för honom :) Och sen kommer min pappa också på besök.. Kram

2010-12-09 @ 21:16:09
Postat av: Marre

Allt på en gång :P Sånt är livet...

2010-12-11 @ 09:53:10
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0