Slut på ork, lust, energi, engagemang osv

Nu sitter jag här i sängen och kommer mig liksom inte för att göra något alls förutom att slösurfa. Ingen motivation eller inspiration, ingen ork. Det finns en massa som borde göras hör hemma, eftersom vi ska iväg på en tre veckor lång, efterlängtad, skön semester på fredag. Men innan dess behövs det städas här hemma, packas i mängder (vi behöver inte bara vanlig packning för tre veckor, utan också medeltidskläder och -prylar), städa bilen, greja med de evinnerliga tackkorten (jag tror att vi kommer pyssla med dem tills vi går i pension...), koka sylt på 15 liter jordgubbar osv. Och idag är det måndag. Då är det lätt att tänka att "det är ju flera dagar kvar, ingen fara!". Men plötsligt är det torsdag och man har inte ens gjort hälften av allt man borde. Känner någon igen sig måhända? Och dessutom kommer en del tid gå åt till att åka till Gävle och jobba, åka till Gagnef, åka till Falun för att besök tolkcentralen mm. Så man borde ju ta sig i kragen och sätta igång och göra någon nytta, eller hur? Men jag kan verkligen inte förmå mig... Ugh...

Istället sitter jag här och suktar efter schweizernötschoklad och chips.


Bilder från
http://www.matservice.se/bilder/stora/7310511216405.jpg och http://www.insidesocal.com/idol/chips.jpg

Inser att jag låter som en klassisk soffpotatis i det här inlägget. Men till mitt försvar måste jag faktiskt säga att jag gick upp kvart i fem imorse, körde bil två timmar, jobbade en timme och körde sedan tillbaka samma väg i två timmar (tolklivet i ett nötskal!). Annars har jag ärligt talat inte gjort så mycket nytta förutom lagat mat och kokat lite sylt. And here I am.

Funderar på att åka in till noret och köpa cho-... eh, mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0