Jag har inte diskat

Vilken skön dag det här har varit! Jag har inte haft en enda inplanerad aktivitet eller träff eller någonting. Jag har varit hos mina föräldrar och gjort precis vad jag kännt för, vilket resulterat i långpromand, slösurfande, dokumentärtittande och faktiskt inte så hemskt mycket mer. Jag har bara tagit dagen som den kommit. Så grymt skönt och välbehövligt! Behövde verkligen den här dagen för avkoppling och återhämtning, vet inte när jag hade det så sist. Hemma går det ju inte att koppla av på samma sätt, jag vet ju hela tiden i bakhuvudet att den där disken inte diskar sig självt, en dammsugning skulle behövas, fakturorna behöver skrivas, borde nog kratta löv, de där papprena som bara ligger på hög måste sorteras någon gång... och så vidare i all oändlighet känns det som. Men när man är här, på Furuvägen alltså, är det ju fysiskt omöjligt att göra något av det där. Och här är jag dessutom tillräckligt hemma för att kunna slappna av ordentligt.

Ja, avkopplande har det varit, trots bilgrubbel. Det är mycket med det jordiska... Och nu blir det mer av den varan: måste ta och äta något väldigt snart. Så det ska jag. Mmm. Ha en bra kväll, allihopa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0