Julklappar

Lustigt det där med julklappar... När man var yngre och inte hade så hemskt mycket pengar köpte man (i alla fall jag...) ändå julklappar till så många som möjligt. Det är ju väldigt kul att ge bort julklappar! Men ju äldre jag blivit, och ju mer pengar jag tjänar, desto färre personer köper jag julklappar till. Motsägelsefullt kanske. Men det är ju trots allt mer pengarna ska räcka till nu. Skulle jag, när jag bodde hemma, ha handlat upp alla mina pengar på julklappar så hade det inte varit hela världen. Visst, surt om alla slantar gick åt, men jag skulle ha klarat mig ändå. Nu är det så mycket annat pengarna ska räcka till: hyra, mat, bensin, räkningar mm. Nu är det lite mer än surt om alla pengar skulle gå åt till julklappar :/ Men jag tycker fortfarande det är väldigt kul att ge folk julklappar, så att inte kunna göra det: det är det som är surt.

Av någon anledning tycker jag att det är jättekul att köpa prylar som i stort sett inte är jättepraktiska, utan mest roliga. Sådant hittar man med fördel på coolstuff.se och roligaprylar.se. (Jan-E, om du läser det här: jag ber dig att inte gå in på den sistnämnda sidan!) Här kommer lite smakprov från roligaprylar.se:


Klockrena!


En hamburgertelefon - precis som i Juno!


Tvättkorg i form av en tvättmaskin, genialiskt!


Spela tre-i-rad med din frukost, varför inte?


Den här är så himla rolig! Har spanat in den ganska länge...


Skulle det undermedvetet ta emot att använda det här?


Jag hoppas ni vet vilken film som syftas på här?


Vad önskar ni er i julklapp i år?

Kommentarer
Postat av: Maria

Tejprullen var ju bara för snygg!

Och internetfönstershopping är kul! :D Jag kan klicka mig runt på olika sidor i timtal och önska att jag hade lite tjockare plånbok så att man kunde beställa hem allt man vill.



sv: Inte? Där ser man. Var någonstans i Finland är det som du har dina rötter?

2010-11-27 @ 19:54:23
URL: http://various.blogg.se/
Postat av: Marre

Då är vi två... :P



Mammas sida av släkten är väl mest Salo/Åbo och pappas från Kauhajoki. Sedan har jag faktiskt lite släkt utanför Vasa också ;)

2010-11-28 @ 10:18:45
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: Maria

sv: Aha, på så vis. :) Konstigt ändå att du inte hört talas om lillajul. Åtminstone i Åbo firas det nog. Hur det är på den finska sidan (Kauhajoki) vet jag inte riktigt.

2010-11-28 @ 13:08:49
URL: http://various.blogg.se/
Postat av: Marre

Men är lillajul är kanske något finlandssvenskt? Min släkt är enbart finsk...

2010-11-28 @ 20:05:29
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: Maria

sv: Tack!! Vad kul att du tycker det! :D Det ligger många timmars kämpande med blod, svett och tårar på en megatrög dator bakom.



sv: Det firas nog på finskt håll med (åtminstone på vissa ställen), men inte lika mycket som i svenskfinland.

2010-11-28 @ 22:37:33
URL: http://various.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0