Ready to [paff]

Så där ja. Packningen inför helgen gick mycket mer smärtfritt än vad jag trott! Ingen stress eller panik, härligt. Allt (hoppas jag) är nerstuvat: svinblåslyktan, GPS, diverse ylle- och linnekläder, choklad... Får väl se hur väglaget är bara, vi har en fyra timmar lång bilresa att se fram emot, Jan-E och jag. Temperaturen gick inatt från minusgrader och pudersnö till plusgrader och blötsnö. Nåja, det kan väl inte bli värre än en oplogad (och därmed 2 dm lössnö) Sågmyra-väg kl sex på morgonen när man inte ser något... (För den oinvigde: vägen till Sågmyra är en väldigt backig och kurvig väg genom skogen.) Och skulle vi få tråkigt har vi ju alltid vår kära TR med oss. Ja, vi har döpt vår GPS till det, för hon kan verkligen vara en Tjötröv. Uttrycket har vi för övrigt tagit från Jan-E:s småkusiner.

Ja, det blir en speciell helg... Ska ju på Thule-lajv, men den här gången blir det ett upplägg jag inte varit med om förut: det blir spelbrott över natten, eftersom det blir till att sova off. (Off = offlajv = inte lajv) De lajv jag förut varit på har hållt på konstant från spelstart till spelslut, utan avbrott (förutom om någon har skadat sig eller det börjat brinna). Så det blir lite nytt, får se om det blir svårt att komma in i rollen igen osv. Jag får helt enkelt rapportera när jag kommer hem.

Kommentarer
Postat av: Faster U

Vi känner oss sååååå hedrade!! ;)

Pöss o kram till Er båda.

2010-11-12 @ 14:22:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0