Dagens musik

Tillåt mig presentera skivorna som spelas idag! Först ut är Jars of Clay med skivan "Live monsters".



En skön liveskiva med både lugn och tempo. Jag gillar Jars of Clay för att de är enkla, samtidigt som de går väldigt djupt i sina texter. Glädje, sorg, tro, tvivel... Ibland blir man träffad rakt i sig själv där man är just nu. Ja, och så gör de ju väldigt bra musik.

Ett litet smakprov från skivan.


Nästa man till rakning är en kvinna, nämligen Sofia Jannok, den skönsjungande skönheten från norr.



Skivan heter "WHITE českat". Sofia Jannok sjunger på både samiska och engelska och hennes musik är nära naturen och den tradition och kultur hon är uppväxt i, vilket resulterar i att musiken ibland kan bli både dramatisk och trolsk. Sången som fick mig att börja lyssna på Sofia är Liekkas, som spelas nedan.




Sista men inte minst har vi Future of Forestry och deras "Travel II".



Kanske känner ni igen den som skivan jag köpte i stort sett bara för att den var så snygg? Men också låttitlarna var lite lockande, eller vad sägs om Hills of indigo blue eller Set your sails (som är låten som spelas nedan)? De låter desutom ibland som en blandning mellan Coldplay och delirious?, men såklart med ett eget sound.



Vad lyssnar ni på idag?

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag har blivit ganska mycket såld på Silverstein. Kommer sig av att vi haft en av deras sånger på en konsert en gång i tiden...Jag har bara hunnit lyssna på tre sånger än eftersom de går om och om igen men tänkte köpa mig en skiva kanske. Lyssnar på smash into pieces, my heroine och nån mer som jag inte minns namnet på tyvärr. Snart trillar jag upp:)

2010-10-21 @ 19:56:15
Postat av: Marre

Kan inte du ta med dig lite musik? :)

2010-10-22 @ 08:42:36
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: malin

Har ingen musik att ta med..har inte beställt nån skiva än, tyvärr. Önskar jag hade till tågresan imorgon men jag har inte kunnat bestämma mig för vilken skiva jag vill ha. Eller vill ha, jag vill ha alla...snarate vilken jag ska beställa :)

2010-10-22 @ 13:43:07
Postat av: Marre

Dagens i-landsproblem ;)

2010-10-22 @ 21:56:05
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0