Gamla dängor återupptäckta

Jag har börjat lyssna på musik i bilen. Det är skönt att fylla flera timmars tystnad (när jag kör till och från olika jobb) med något. Ibland är det skönt att bara vara ensam med sina tankar och ha det tyst och lungt omkring sig, men någon måtta får det vara ;)

Ska man lyssna på musik i vår bil finns det inte många alternativt, det är kasett som gäller (näe, inte ens radio). Då är det ju toppen att jag har en hel låda kasetter från tiden då man faktiskt använde dylika saker! Och jag har faktiskt hunnit göra ett antal blandband. (För, ni yngre bloggläsare, det fanns en tid innan mp3:n, till och med innan tiden då man använde den bärbara lilla CD-spelaren, nämligen den tiden då man hade freestyle. En behändig liten apparat man använde för att lyssna på musik då man ville ha spelaren med sig. Jajjemen, några sådana har jag minsann förbrukat i mina dagar.) Dem kallade jag Absolut Marre 1 till... ja, hur många jag nu gjorde, 11 eller 12 kanske.

Det är härligt att sitta där i bilen och höra alla de här låtarna man lyssnade så mycket på när man var yngre. Det blir rena nostalgiparaden när jag sitter där bakom ratten, men i tankarna är jag i mitt gamla rum på Furuvägen 1, i centralkapprummet på högstadiet, på läger, i kyrkans dansrum... Och alla dessa människor som hör till musiken! Minnen, minnen... när jag hör The Corrs, Texas, dc Talk, Natalie Imbruglia, Simon & Garfunkle, A cross between, Rebecca St James, Petra, Savage Garden mfl.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja det var tider det :)

2010-10-13 @ 17:03:55
URL: http://nifelheims.blogg.se/
Postat av: Tee

haha, jag minnns minsann de där banden! Jag hade själv en gul freestyle, extra tålig och vattentät. Gul var han och otroligt klumpig, men å så bra :)

De där tiderna var ju ändå bra!

2010-10-16 @ 21:12:29
URL: http://cupcaketee.blogg.se/
Postat av: Marre

Lyssnade inte vi på dem under övningarna till musikalen Julgranen? Där bakom kulisserna? :)

2010-10-19 @ 11:58:15
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0