Måndag...

Vilken start på veckan, verkligen en måndag idag! Dagen började med att jag gick upp och gjorde mig redo att i månskenet åka ut på ett tolkuppdrag en bra bit härifrån. Kom dock inte så långt, eftersom ett av däcken gav upp! Typiskt... Bara att kontakta tolkcentralen och be dem fixa annan tolk, ställa upp varningstriangeln, ringa och väcka Jan-E och traska hem igen. Då är det tur att man ha världen bästa granne som gladeligen hjälper till att byta däck i soluppgången. Sedan var det bara att åka in till stan med reservdäcket på och nästan ingenting i tanken. Dags att köpa nytt däck, eftersom det gamla var "dött". För vilka pengar? Lönen som skulle kommit verkade vara på villovägar! Jaså, tekniskt strul med utbetalningarna...

Till slut löste sig allt: lönen damp ner på kontot, vi köpte fyra fina, begagnade vinterdäck till ett bra pris, satt och lunchade med Anna på SK medan däcken byttes och körde till slut hem med hela och fina däck och lite fullare tank än förut. Och vi hade dessutom tur med vädret :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

ja vinterdäck är inte de billigaste, även om dom är begagnade :(

2010-10-26 @ 09:15:15
URL: http://nifelheims.blogg.se/
Postat av: Tee

haha, härligt när sådant händer. Hände mig en gång; bildäcket small till på hemvägen från sommarjobbet (hade jobbat natt) och jag fyllde dessutom år.. inte kul då, men kul nu i eftertanke. :)

Men bra att det löste sig för er med däck, bra däck är viktigt!

2010-10-26 @ 21:15:43
URL: http://cupcaketee.blogg.se/
Postat av: Marre

Sandra: instämmer helt! Dock skulle splitternya vinterdäck kostat oss det fyrdubbla, så jag är väldigt glad våra begagnade.



Tee: vilken härlig födelsedagspresent :P Håller med, viktigt med bra däck, speciellt när man som jag kör mycket och långt i sitt yrke. Och speciellt också med tanke på vintrarna här i Dalarna...

2010-10-27 @ 18:08:18
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0