Frilansträff

I tisdags var jag på den efterlängtade frilansträffen för tolkar i Dalarna. Vi var ett ganska stort gäng som samlades i en av landstingets lokaler: nästan alla från tolkcentralen (tolkchef, samordnare och anställda tolkar) och alla vi frilanstolkar. (Behöver jag tillägga att bara två av alla bärvaranade var män?) Det var roligt att se vilka alla ens kollegor är, jag har ju bara jobbat några månader så jag har inte hunnit jobba med alla (även om man ändå kände igen flera stycken efter sina år i Dalarna och på Västanvik). Dessutom roligt att återse folk som man träffat en hel del i samband med skolan förut. Lite lustigt att vi var så många, i våras hade de tydligen bara haft en frilanstolk.

Vi hann ta upp en hel del under kvällen, även om tiden gick fort. Dock blev det en anstormning av frågor när vi repeterade hur man fyller i fakturor och reserapporter. Jahaja, nu när jag äntligen trodde att jag fått kläm på det hela visar det sig att jag har gjort fel hela tiden... En mindre spännande sida av tolkyrket ;)

Kommentarer
Postat av: Malin

Alltid lika kul att läsa om vad du har för dig, lite små glimtar av vad du har för dig :)



Jag förstår dig med allt pappersarbete som är minst sagt svårlärt. Det är liksom inte logiskt många gånger, iaf inte för min hjärna...



Ja, var inget speciellt egentligen ville bara slänga iväg ett hej! Kram

2010-09-23 @ 17:13:28
Postat av: jk

Hej!



Vill tacka dig för kommentaren på min hemsida, det värmde!!

2010-09-23 @ 21:20:44
URL: http://jennyk.blogg.se/
Postat av: Marre

Men Malin, ska inte du också ta och skaffa dig en blogg så att man kan läsa vad du har för dig också? :)



Alltid trevligt att se ett litet hej från dig! Kram på dig!

2010-09-24 @ 16:44:21
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0