Påskspelet i Insjön 2011

Jag kommer inte kunna skriva tillräckligt bra för att förmedla till er hur fantastiskt bra det var! Lika bra att säga det redan nu... Superlativen skulle kunna hagla utan att jag gjorde den föreställningen rättvisa, den var så mycket bättre än jag hade förväntat mig (och ändå förväntade jag mig något riktigt bra).

Det här var 6:e året i rad som de körde detta och i år var även Åhls kyrkokör med, vilket jag tror gjorde en hel del. Det är ju en musikal, Påskspelet. Om jag inte har helt fel har de skrivit musik och sång själva. Nedan finns ett par smakprov. Jätteduktiga skådespelare, musiker, riktigt fina scenkläder, regi... Allt var bara så bra! Det kändes inte så teateraktigt, utan mer som att man själv var med, man blev så insugen i historien.

På den föreställningen jag var på fanns ju teckenspåkstolkar integrerade i föreställningen. Ja, vad ska jag säga, duktiga som alltid! Bl.a. var en av mina gamla lärare, MM, på scen. Vilken föresbild den kvinnan är, tänk om man var hälften så bra själv?

Jag vet inte om det var tolkarnas idé eller vem det var som kom på det, men under en av sångerna (andra klippet nedan) reste sig alla på scen plus hela kören och började teckna halleluja till sången. Wow! Ett ritkigt hallelujah-moment ;) Det var nog den starkaste scenen under föreställning, som dock var fylld med starka och gripande scener.

Jag är grymt sugen att själv vara med på Påskspelet nästa år, vi får väl se...

Om du inte varit och sett det än, gå och se den! Den visas i några dagar till, så du har fortfarande chansen. För att kolla tider, se veckans Leksandsbladet eller kalendariet på Frikyrkans hemsida.



Inledningssången. Har fått refrängen på hjärnan!


Den sista måltiden. Det här klippet har nog några år på nacken. Den versionen vi
såg var bättre tycker jag, de utvecklas :) När de ställer sig upp under sången
börjar de i teckenspråksversionen teckna.

Kommentarer
Postat av: TIDSTJUVEN

Den låter verkligen superbra! :D



sv: Det blir genast så mycket hemtrevligare med blommor i fönstren och på borden. :) Mammas största intresse är trädgård och blommor, så här är det blommor överallt. Jag tycker absolut att du ska satsa på en eller flera orkidéer! De är väldigt lättskötta och fina. :)

2011-04-22 @ 22:03:36
URL: http://tidstjuven.blogg.se/
Postat av: Marre

Då kanske man ska satsa på någon orkidé då kanske :)

2011-04-24 @ 00:58:12
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0