Nya flaskan


Häromdagen träffade jag härliga Anna. Inte nog med att jag fick njuta av hennes sällskap, jag fick en present också! Och inte vilken present som helst, utan en urbra vattenflaska. Den är i glas, vilket betyder att man inte har att göra med plast. Det lite läskiga med plast är ju att man inte riktigt vet hur mycket skadligt man får i sig egentligen och dessutom samlas bakterier lite här och var, bl.a. i korkgängorna. Det är för övrigt inte vanligt glas den här är gjord av, utan något som heter borisilikat (sådant glas som används i laboratorier) som både är miljövänligare och slagtåligare än vanligt glas. Dessutom är den ganska tunn och lätt. Korken är i silikonaktigt material och både flaska och kork kan maskindiskas. Den rymmer en halv liter.


Haha, värsta reklamsnacket...! Nåja, jag tycker i alla fall att det här är en jättebra flaska. Jag har ju alltid vatten med mig och har funderat på om det finns något alternativ till alla plastflaskor. Och - tadaa! - här har vi alternativet. Enda nackdelen är att jag inte kan använda den när jag kör, det krävs två händer för att öppna den. Men det kan jag faktiskt leva med! Kan starkt rekommenderas. Sök på retap om du vill läsa mer.

Kommentarer
Postat av: Helena

wow, låter mycket intressant! jag är väldig vattenflask-beroende själv..

2011-08-24 @ 16:01:11
Postat av: Malin

Det där verkar ju vara en bra flaska! Men när du kör bil...går det inte bara att klämma fast den mellan benen och dra av korken med en hand? Försökte läsa lite om den och så och den fanns att beställa såg jag men med frakt blir det inte lika kul. Vet du om den finns att köpa nånstans?

2011-08-24 @ 16:30:02
Postat av: Marre

Jag vet att just den här köptes på Stockhome, vet inte riktigt var man annars kan köpa dem.



Jag behöver tyvärr alla mina händer för att öppna den, men kanske med lite övning så...

2011-08-24 @ 18:39:01
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: Malin

Har inte hört det namnet förut men ska kolla upp det. Tack.



Så länge vägen är rak är det ju ingen fara ;)

2011-08-24 @ 21:29:59
Postat av: TIDSTJUVEN

Låter som en väldigt intressant flaska (hur nu en flaska kan lyckas med konststycket att vara intressant?)! :)



sv: Tack så mycket! Kul att du gillade bilderna. :D Den översta är min favorit också.

2011-08-26 @ 00:31:35
URL: http://tidstjuven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0