Frilansträff

Igår var det träff för frilanstolkarna i Dalarna. Tolv av oss dök upp, så även tolkchef, samordnare och en av de anställda landstingstolkarna. Jag tyckte det var ett bra möte, om inte annat så är det kul att få träffa sina kollegor (jag har fortfarande inte hunnit jobba med alla...). Det blev information, fika, tid för frågor, dementerande av rykten mm, och jag till och med gjorde mina åsikter och funderingar hörda. Vet inte direkt om det leder till något positivt, men jag är lite lätt imponerad över mig själv att jag gjorde det. Innan vi sedan gick fick vi också varsin julklapp. Som sagt: bra möte, jag tycker vi ska ha sådant oftare. Jag tror att man behöver få ventilera lite, träffa andra i samma situation, få ett ansikte på folk och få en IRL-kontakt med tolkcentralen.

Jag samåkte dit och tillbaka med ett par kollegor, och som väntat blev det i bilen en hel del prat och åsiktsutbyten, uppdateringar och upprördhet. Även om inte allt som avhandlades i bilbrummandet var positivt, så fick jag mig några välbehövliga och uppmuntrande ord.

Dock är inte alla problem som finns lösta och det finns fortfarande frågetecken, men allt som allt var det en givande kväll må jag säga. När ses vi nästa gång?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0