Uppdatering

Det känns lite smått onödigt att uppdatera när jag varken har något vettigt att skriva och inte heller orkar eller hinner lägga något engagemang bakom texten. Men jag känner ändå att en liten uppdatering kan vara på sin plats.

Så, nu är i alla fall slutinlämningen i kursen inskickad. Återstår att se om jag blev godkänd eller inte. Den här veckan jobbar jag i butik. Inte så vansinnigt spännande, det är hyfsat få kunder så mesta delen av tiden sorterar jag typ papper och får ont i ryggen. Dock simmade jag idag efter jobbet, och jag tror faktiskt att det hade en positiv inverkan på min rygg, för jag har inte ont i den nu och känner mig inte jättetrött i den heller, trots att jag har bakat och grejat här hemma. Bakat, ja... Ja, det är mycket kvar som jag vill baka innan julafton infinner sig. Idag bakade jag bara lite frallor eftersom brödet snart är slut här hemma, men det finns bra mycket juligare saker på min baklista. Imorgon satsar jag i och för sig på kålrotslåda, men den ska ju ugnsbakas om inte annat. Får se om vi ids ordna en gran i år, den lyser just nu med sin frånvaro, liksom julpyntet med få undantag. Men vad ska man göra när det inte finns tid och ork att högprioritera allt? Man får sålla helt enkelt, och då blir det som det blir. Men ja' ä' int' bitter! Det finns viktigare saker än att julgardinerna sitter på plats och att det finns rykande färska lussebullar (med saffran om jag får be, Jan-E!), och jag är glad att jag inte låter hela min tillvaro stå och falla med allt det där "borde" som kanske inte alla gånger är så viktigt egentligen, som bara är en bonus. Men det är mycket mu ändå, trots sållandet...

Ja, det ska sannerligen bli skönt när julhelgen tar vid. Bara slappa här hemma i lugn och ro, sen blir det en liten julturné i västsverige då man får träffa en massa go'ingar. Nä, nu är det väl ändå dags att dra sig till sängs så att jag orkar mig upp till jobbet imorgon. Håhåjaja...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0