Bibliotikariebloggar

Jag har alltid gillat bibliotek. Helt enkelt ett himla bra koncept och en bra plats att vara på. En gång i tiden ville jag till och med bli bibliotekarie. Ännu idag kan jag känna av lockelsen ibland... Men jag vet att man inte blir bibliotekarie bara hux flux så där, att det är hårda studier som ligger bakom och att man sedan dagarna i ända inte bara går omkring och klappar på böcker. Då kan det vara kul att ta del av bibliotekariejobbet på distans istället. Hur? Genom en blogg så klart!

Sandra tipsade inte allt för länge sen om Arga bibliotekstanten. Så bra, så rolig, så sarkastisk! Ibland skrattar jag faktiskt högt när jag läser den, speciellt när bloggerskan skriver om vad hon egentligen skulle vilja svara på dumma frågor. Jag har läst alla inlägg på bloggen nu och sörjer att jag måste vänta tills den uppdateras nästa gång...

Två andra lovande bibliotekariebloggar som jag snubblat över när jag läst Arga bibliotekstanten är Conan Bibliotekarien och Kultist. Jag har inte ägnat dem så värst mycket tid än, Arga bibliotekstanten har tagit allt mitt bloggläsarfokus fram tills nu, men de verkar som sagt lovande och jag ska snart ta tag i läsandet av dem på allvar.

Sedan har vi också Seriebibliotekarien, en bibliotekarie som skriver mycket om serier helt enkelt. Har tänkt läsa den länge, men har liksom inte fått den berömda tummen ur... Efter att ha ägnat den lite tid kan jag konstatera att är man ute efter serierecensioner så har man kommit rätt, här hittar man allt från Marvel till lite de lite snävare serierna. Inte dumt inte.

Har du några bibliteksbloggar du vill rekommendera?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0