Bone

Om du vill ha ett bra tips på seriealbum att läsa så vill jag helt klart rekomendera Bone. Det är en varm och spännande fantasy med mycket nerv och hjärta. Jag är väl egentligen av åsikten att det inte är renodlad, klassisk fantasy rakt av, och jag tror det är för att man identifierar sig väldigt mycket med några av karaktärerna som väldigt mycket verkar komma från något som liknar vår värld.

I vilket fall handlar det om monster, kor, Moby Dick, kärleksdikter, drakar, kungligheter och en kamp för att rädda världen. Episkt, för att använda ett modeord.


Här ser ni mig med mitt envolymsexemplar på 1332 sidor som jag fått av Rasmus. Ofta finns de separata albumen att låna på bibliotek. Dock har inte alla böcker getts ut på svenska, så vill du läsa hela serien är det nog bäst att läsa den på engelska.




Jag är väldigt förtjyst i de svartvita bilderna. Många serier idag är i färg, men jag tycker man får en annan känsla med svartvitt. Dessutom är det snyggt tecknat och med välbearbetade bilder, snyggt flyt i linjerna som ger ett mjukt intryck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0