Hej från lägret!

Se där ja, nu sitter jag här i sängen. Nu har jag nämligen inget mer jag måste göra idag. Kanske gå på ledarsamlingen i och för sig, men det är inte så betungande. Om det är någon som glömt det så är jag nämligen mattant på ett barnläger för tillfället. Nej, förlåt, inte mattant. Ungarna tyckte nämligen inte att jag var en tant, så istället kallar de mig köksflicka.

Det är full fart mest hela tiden. Ibland blir jag ivägskickad på rast, men annars är det framplockning, undanplockning, disk och annat sådant kringarbete som gäller. Matlagningen lämnar jag åt någon som faktiskt har koll...

Jag kommer verkligen vara slut när jag kommer hem på söndag! Inte för att jag trodde något annat innan jag åkte hit heller i och för sig, men det har blivit en smula mer påtagligt nu när jag väl är här. Och fötterna tar stryk som bara den. Fast det är ju samma sak som när jag står i köket på lajv, så det är ju ingen överraskning.

Usch, jag är alldeles för mätt fortfarande... Som jag redan har tidigare erfarenhet av äter man i princip hela tiden när man är på läger och idag var inget undantag. Plus att vi två i köket blev bjudna på nobelmiddag idag också! De har olika intressegrupper på lägret, varav en är Mat & Bak. Idag lagade de en trerätters middag och funderade på vilken hjälte de skulle bjuda på mat (lägrets tema är hjältar), och de tyckte att kökshjältarna hade gjort sig förtjänta av att bli serverade en lyxmåltid! Man blev allt lite rörd.

För övrigt blir det inte mycket bilder härifrån, för jag lämnade kameran hemma. Dumt tycker jag nu i efterhand, men jag tänkte väl att jag hade tillräckligt mycket packning och att jag ändå inte skulle hinna fota något. Nåja, ni får väl föreställa er en fin lägergård helt enkelt. Och försök i den bilden få in både kakelugnar och plastgolv i samma rum... Visst skär det sig lite?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0