Sofistikerade och högutbildade singlar

Jag såg en annons på nätet idag som jag reagerade lite på. Det var en detingsajt som riktade in sig på singlar "med höga anspråk". Av ren nyfikenhet gick jag in på deras sida (tja, jag passar ju inte in på deras kundprofil direkt, jag är ju för det första inte singel...). Jag stöter på ord som "höga anspråk", "högutbildade singlar med anspråk på kvalitet och nivå", "sofistikerade och högutbildade singlar" och "matcha dig med någon som lever upp till dina förväntningar".

Tycka vad man vill om just dejtingsajter, men just det här luktade lite kräsen. Jag har ju inte gjort någon djupgående studie, det här är bara ett första intryck. Dock handlar ganska mycket reklam om just ett första intryck och det säger ju en del att de har valt just de här orden kan jag tycka. Jag kanske är lite väl romantisk vad gäller kärlek, men jag tror inte att kärleken alltid bryr sig om att man har rätt utbildningsnivå, är sofistikerad eller i övrigt lever upp till de förutbestämda förväntningarna någon har på en eventuell framtida partner. Inte sällan hittar man kärleken där man minst anar det och då bryr man sig inte om det är en vägarbetare eller diplomat. Ibland slår kärleken ner som en blixt från klar himmel, ibland växer den sakta men säkert fram. Jag tror att man kan hitta varandra var som helst, men jag tror inte på det här med att vara kräsen. Kanske ratar jag min drömprins utan att veta om det, bara för att han inte är den jag tycker att han borde vara.

Visst, sen ska jag väl inte vara så obstinat och säga att det är helt fel väg att gå om man vill använda sig av en sådanhär dejtingsajt, det kan säkert funka lika bra som något annat och jag är inte ute efter att fördömma den som tycker att det här är något bra. Det är bara det att jag är lite skeptisk till själva tankegången och skulle nog inte själv vilja prova om jag var singel. Vad tycker du?


Kommentarer
Postat av: erica

Jag håller helt med om att den där sajten verkar mer än skum och jag går så långt som att tom säga att om man som singel använder den och har fattat deras budskap så har man nog en lite skev syn på allt vad kärlek och människosyn handlar om. Kan tillägga att jag under min faluvistelse har utsatts för otaliga reklaminlägg från just denna sajt (tv-reklam), och de gör mig inte mindre skeptisk...

2011-08-18 @ 10:54:28
URL: http://icsiam.blogspot.com
Postat av: Marre

Jaså, går den reklamen på TV också? Har av förklarliga skäl missat det... Jag kanske är väldigt naiv, men jag tycker det är märkligt att sådana här dejtingsajter och otrohetssajter och you name it överhuvudtaget finns. Eller, tja, ser man på vårt samhälle som det ser ut idag är det väl egentligen inte så vansinnigt märkligt, men att de framställs som det mest naturliga i världen. Och det här är inte reklam som är anpassad till "vuxenplatser" på internet. Jag menar vilken unge har inte hotmail liksom? (På TV:n vet jag ju inte vilka sändningstider de använder, så det ska jag faktiskt inte uttala mig om.) Vad får man för bild av kärlek och relationer när det är sådant här man får ta del av dagligen? (Jaja, med risk för att låta konservativ och moralhysterisk och allt det där...)

2011-08-18 @ 15:11:50
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0