Helgen i korthet (?)

Fredagen var en dag av bilåkande. I en varm bil... Dock med trevligt sällskap: Anna och Jan-E. Till slut kom vi ändå till vårat mål: SKåne, närmare bestämt hem till Erik och Sofia. Vi spenderade kvällen med nya människor, cupcakeförberedelser, nya insikter om att världen är liten, pizza och allmän trevlighet.

Nästa dag var Eriks och Sofias stora dag! Jag ska väl inte säga att det rådde febril aktivitet på gården den förmiddagen, men aktivitet var det dock. Jag hjälpte Anna med bröllopscupcakesen, hälsade på hönsen och kycklingarna, klappade lite på rottweilern Malin och tyckte det var allmänt varmt. Till slut åkte Erik och Sofia till kyrkan med sina två vittnen och gården var beredd för fest. När de nygifta tu kom tillbaka blev det också fest! God mat, bra musik och nya bekantskaper. Jag som brukar ha svårt att prata med folk jag inte känner blev förvånad över hur enkelt det var i det här sammanhanget. Allt som allt var det det softaste bröllop jag någonsin varit på!


Familjen.




Alla var glada! (haha)


Ladan, som erbjöd härlig svalka i värmen.


Vi fick väldigt gärna uträtta våra behov i det fria, antingen vid pinkepinnen
eller på pinkeplattorna.



Fina rottweiler-Malin som jag hängde efter hela helgen.


Jan-E & Cattan


Ja, det är Anna som varit i farten igen!















Dagen efter blev det till att packa och komma iväg hyfsat tidigt för att träffa Suss i Höör. Tillsammans med henne åt vid en oerhört god frukostbuffe på ett konditori. Det blev inte ett långt möte men vi hann ändå med en hel del skratt på den korta tiden. Ja, sedan var det återigen nio timmars bilkörande på schemat och efter några pauser var vi hemma i Leksand igen.

Sämre helger kan man ha!

Kommentarer
Postat av: Malin

Vackert!

2011-06-08 @ 10:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0