Care-square (lite extra riktat till er som virkar)

Emilia Gustafsson är 19 år och bor i Uppsala. Hon driver ett relativt nystartat projekt som heter I Care. Vad som gör det här projektet värt att nämna är att det är så briljant! Människor som bryr sig gör lite var och resultatet blir filtar till Uppsalas hemlösa. Det man gör är att man stickar, virkar eller krokar små lappar, 15x15 cm, och skickar dem till Emilia som sedan syr ihop dessa till ett lapptäcke bestående av 88 olika rutor (som också representerar 88 olika personer som bryr sig). De här filtarna ska börja delas ut nu på lördag.

Jag vet att flera tidningar och bloggar redan har berättat om det här, men jag tycker det är så bra så jag hakar på! Jag tycker det är en utmärkt idé. Man önskar ju alltid att någon gjorde något åt eländet här i världen, men oftast ids man liksom inte själv, det är för stort, för tungt, jag kan inte, jag vågar inte... Men nu: virka en ruta! (Jag önskar jag kunde säga "lätt som en plätt!", men jag kan ju inte själv virka...)

Besök bloggen I Care och sätt igång med garn och stickor!


Den första filten! Bild från I Care.

Kommentarer
Postat av: TIDSTJUVEN

Vilket fantastiskt projekt! :D Så underbart att det finns människor som tar initiativ till såna här bra saker.



sv: Åh vilka härliga saker att längta till. ^^ Det där med finlandsresan lät ju toppen!



Intressant att man kan uppfatta en bok helt olika när man läser den med något års mellanrum. Det om något borde väl vara ett tecken på att man åtminstone blir visare med åren. ;)

Jag har ofta tänkt att jag ska läsa igenom hela Harry Potter-serien ett varv till för att se om jag fortfarande ser dem på samma sätt/lägger märke till samma saker. Synd bara att man inte har tillräckligt med fritid. :/

2011-03-11 @ 23:22:59
URL: http://tidstjuven.blogg.se/
Postat av: Marre

Ja, visst är det? Då känns det verkligen som att alla kan göra något ändå.



Jag håller bara tummarna för att den där finlandsresan blir av... Alldeles för länge sedan jag var där senast.



Precis, man utvecklas hela tiden, förhoppningsvis till det bättre ;)

2011-03-13 @ 19:35:20
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0