Hysesyn del 1: Hallen

Från lite olika håll har det kommit önskemål om att visa hur hemmet ser ut. Tja, det har ju inte varit några enorma påtryckningar, men jag kan ju lika gärna göra slag i saken i alla fall.

Vi tar det rum för rum tycker jag. Jag tänkte naturligt nog börja med hallen. Here we go, välkommen in!




En översiktsbild: så här ser det ut när man kommer in helt enkelt.


Bl.a. när vi skulle köpa matta ställdes vi inför frågan: vilken färg funkar
egentligen med tapeten? Det är en riktigt snygg tapet (i alla fall enligt mig...)
men lite svår att färgmatcha. Dock tyckte vi att brunt var lagom neutralt
och visst funkar det tycker jag.


Här har vi vårat lilla "avklädningshörn". Jag tycker verkligen om att hyllan
sitter i ett hörn. Korgar att lägga mössor, vantar o.dyl. var ett måste. Både
på förra stället och i början när vi flyttat hit har allt sådant bara legat direkt
på hyllan, vilket resulterat i bökiga högar som ofta vällde över kanten och
dessutom var det svårt att hitta det man skulle. Skohyllan som skymtar på
bilden är det pappa som har gjort.


Alla galgar är från loppis. Min favorit är SJ-galgen. Dock vet jag inte var
den är för tillfället...


I hallen finns trappan som går upp till övervåningen, med ett härligt brett
fönster.




Jag är väldigt förtjust i vår lilla hylla vi har vid trappen.


Tändsticksasken som jag pimpat själv. Jag blev faktiskt jättenöjd, den passade
så bra in. Det är detaljerna som gör det!


Mittemot köksdörren har vi vårat lilla walk in-skafferi. Här bunkrar vi upp
med allehanda oöppnade påsar, burkar, konserver mm. Alternativt
kan det användas som sovrum om vi någonsin får en fosterson som
heter Harry...


Som sagt, det är detaljerna som gör det.


Jag älskar de härliga vinklarna! Det syns inte på den här bilden, men trappan
gör dessutom en ganska snygg vridning i taket.


Lampan är inte våran, den hör till huset. Tycker den passa fenomenalt bra,
så den för min del får den gärna hänga kvar. Hallspegeln är inte heller vår,
men det är skönt att ha en stor spegel någonstans i huset, så den har
vi inte heller plockat ner. Dörren till vänster går till vardagsrummet.



Ja, det blev ju ett antal bilder... Men nu har ni på avstånd fått gå igenom vår hall detalj för detalj! Vill ni inspektera den lite mer fysiskt så ska väl det också gå att ordna, besök är trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0