LMM 2011 närmar sig

Ja, snart är det medeltidsmarknad här i Leksand. En av Sveriges bättre, om man får tro vad folk säger. Och jag kan ju inte säga emot, marknaden i Leksand är bra! Liten, visst, men väldigt stämningsfull, snygg, folkfylld och håller bra kvalitet. Det finns en massa intressanta och fina saker att köpa (hantverk, tyger, kryddor, svärd, kläder mm), god mat att äta (jag rekomenderar starkt Rältagårdens mat, mums!), gycklare, trollkarlar och tornerspel att roas av, musik, modevisning, sagoberättare... Listan kan göras lång! Och visst är du sugen? Det hela kommer äga rum nästa vecka, 27-29 maj för att vara med exakt. Du kan gå in på hemsidan om du vill veta mer, tex se programmet. Och du kan också se "trailern" här nedanför. Jag vet att jag har länkat den förut, men den får gott hänga med i år också. Om du har korpgluggarna öppna vid 0:35 kanske du ser en kändis ;)


Kommentarer
Postat av: E-K

Menar du inte 0:19?

Hahaha, roliga da'n idag!?

Jag såg allt två stycken kändisar 0:35. Fina var de också!

2011-05-18 @ 20:28:11
Postat av: Marre

Vad rolig hon är ;)

Tack!

2011-05-19 @ 09:07:10
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag ar sa ledsen for att vi missar arets medeltidsmarknad! Vi kommer inte hem forran sista maj. Igar var vi pa en s.k. medeltidsmarknad har i Torrevieja.. pa en stor parkering pa en kopcentrum! Behover jag saga mer? :S Galet. Hade fint och njut av stamningen pa marknaden! Kram

2011-05-20 @ 13:30:33
Postat av: Marre

Låter ju inte som att ni var på den mest historiskt korrekta medeltidsmarknaden ever om man säger så :P Tråkigt att ni missar årets i Leksand. Då blir det till att vänta till nästa år... Annars finns det ju väldigt fina marknader på andra håll i Sverige, om man råkar ha vägarna förbi. Medeltidsveckan i Visby är ju självskriven, men dyr tyvärr. Annars är marknaden i Kungälv en stor favorit, väldigt stämningsfullt i det gamla fortet och allt!

2011-05-20 @ 13:44:57
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0