Bra helg (OBS! underdrift)

Uj uj, det har varit snålt med bloggande från min sida nu. Som ni vet var jag ju och hälsade på Malin i helgen, och då vill man ju hellre umgås än att sitta och blogga om att man göra det... I vilket fall så hade jag en fantastiskt bra helg! Att träffa Malin var inte en sekund försent. Jag tog tåget till Örebro, vilket var ganska skönt eftersom jag gått upp halv fem samma morgon, kört bil i sammanlagt fyra timmar och jobbat en skvätt. Det var välbehövligt att sitta i tågsätet och låta någon annan sköta körandet medan man själv slöt ögonen ett tag...

Väl framme i Örebro hängde jag med Malin till hennes arbetsplats: Örebros tolkcentral. Det var annat än den lilla centralen i Falun det! Eller för all del någon av de andra centralerna jag har varit på under mina praktiker... Sen är väl Örebros TC hyfsat stor (den största i Sverige om jag inte har alldeles fel, har t.o.m. hört att den ska vara Europas största) med sina ca 100 anställda. De hade i alla fall nya fina lokaler och det kändes som att rummen aldrig tog slut!

Sen blev det till att åka hem till Malin och se hur hon bor. Mysigt och fint var det! Det blev god mat, te, skön musik, prat mm under kvällen. Bättre kunde vi nog inte ha haft det! Resten av helgen var inte sämre, det blev cykling, vacker natur, picknick, loppis, skvaller, grillning, "pieces", Så ska det låta, konfirmation, tårtbuffé, häng i solen mm. Allt det här summeras som en riktigt, riktigt bra helg!

Sen att tåget krånglade gjorde inte så mycket, för jag fick åka tåg med Henke sista biten hem. Inte illa det heller! Ja, så en bra helg har det varit, minst sagt. Tyvärr tog jag inte med mig kameran, försökte ha så lite packning som möjligt med mig. Så istället får ni föreställa er somriga och stämningsfulla bilder med mycket kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0