Aj aj

Usch, ont i axlar och rygg har jag. Tyvärr inget ovanligt nu för tiden. Har slarvat med träningen (läs: inte tränat alls i princip) av mina kära ryggmuskler och det här är resultatet. Värre blir det när jag jobbar, oavsett om det är med tolkning eller på lager eller hemma i köket. Jag har ju tänkt försöka komma igång med att simma igen, nu när badhuset äntligen har öppnat (det har varit stängt det senaste halvåret för renovering). Det har dock hittills bara blivit en gång, planerna rubbas ju hela tiden och det är inte alltid öppet när jag råkar ha vägarna förbi. Dessutom har jag tänkt att jag ska kontakta sjukgymnastiken i Leksand och se om de kan hjälpa mig komma in på rätt spår också. Jag var ju på Sportskadekliniken i våras, men även om jag kände att det hjälpte att gå dit så fick jag inte så mycket hjälp att hjälpa mig själv så att säga.

Har ni samma problem och har ni kanske rent av något tips?

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag har ett mycket tråkigt, men ack så givande, tips: börja gymma. Det är det du behöver, finns tyvärr inga genvägar. Gör som jag gjorde - satsa lite pengar på personlig tränare 5-6 gånger. Då får du både veta vad just din kropp behöver och också lära dig att fortsätta träna själv! Suveränt. Jag vet en PT i Leksand om du är intresserad ;) Hon är grym!

2011-11-19 @ 15:49:19
Postat av: Marre

Ja, det låter tråkigt ;) Jag avskyr ju att gymma... Men det är väl nog det som behövs egentligen.

2011-11-22 @ 20:08:17
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0