Det där gråa, hur ska vi göra med det?

Jag är lite kluven. Som ni säkert vet är inte alla dagar i livet färgsprakande och ljusa, ibland är de grå eller rent av svarta. Så är det, inget konstigt med det. Men hur mycket sådant ska få leta sig in i bloggen egentligen? Som nu: jag är inte direkt på topp och vill bara lägga mig ned och dra något gammalt över mig (vilket jag också gjort). Vill jag då skriva om hur jag känner mig och varför? Det tar ju lite emot eftersom alla med tillgång till internet faktiskt har möjlighet att ta del av det, även om alla inte gör det. Att för mig okända människor läser det har jag väl inga problem med, inte heller att mina vänner som känner mig gör det. Däremot alla där emellan, de som vet vem jag är men bara känner mig ytligt. Vissa saker känns lite för privata för att man ska bjuda på dem till folk man träffar genom jobbet, har som en facebook-kontakt men inte mer, kompisars kompisar osv. Förstår ni hur jag menar?

Sen har vi den andra sidan. Jag vill inte ge sken av att jag har ett liv på räkmacka utan mulna dagar. Det är ju många i bloggosfären som bara väljer att visa sin mest smickrande sida, vilket så klart är helt förståeligt. Jag vill inte göra det, för även om de flesta nog vet att det finns mer än den fasaden som visas upp så känns det lite falskt att bara visa upp det finputsade. Jag menar verkligen inte att klanka ned på de som valt att hålla en del av privatlivet utanför bloggen, jag pratar bara utifrån mig själv nu.

Så det är lite knepigt det där, att vara öppen och ärlig men inte för självutlämnande. Balans är ju ofta svårt. Samtidigt som jag hoppas att min blogg ska kunna spegla vem jag är så mycket som möjligt vill jag ju inte direkt blotta min själ. Allt som oftast är ju det här en envägskommunikation, även om jag får lite kommentarer ibland. Jag kan ju bara hoppas att det jag skriver uppfattas så som jag menar det, jag har liksom ingen möjlighet att ha en dialog med dem som väljer att läsa det jag skriver.

Äh, vad jag egentligen ville ha sagt var väl att jag är lite nere nu... Utan förklaringar eller någonting. Punkt.


Kommentarer
Postat av: E-K

Kram på dig, bästaste Marre!

2011-10-25 @ 20:20:27
Postat av: Marre

Tack! Och kram på dig med.

2011-10-26 @ 14:20:22
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: Heléne

Det där emd hur mycket som skall utlämnas på en blogg kan vara ett problem, en svår balans.. Skickar i alla fall styrkekramar till dig..

2011-10-26 @ 16:23:11
URL: http://nellie86.blogg.se/
Postat av: Marre

Knepigt minst sagt... Tack och kram på dig också!

2011-10-26 @ 22:34:53
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0