Sista-minuten-plugg

Här sitter jag och skriver på min blogg när jag egentligen borde skriva klart min inlämningsuppgift i serie-kursen... Av någon konstig anledning är jag alltid ute i sista minuten, att jag inte lärt mig något av min totalt 16 år (exkl distanstansstudier) i skolan? Eller så kanske det är just det jag har gjort, lärt mig hur jag ska göra alltså. Kanske presterar jag bäst under lite press? Kanske är det så, men jag tror ärligt talat att det mer beror på "svårt att få tummen ur"-syndromet. Så då blir det som vanligt så här, jag sitter och skriver samma dag som eländet ska in och inser att jag har vansinnigt svårt att anpassa mig efter den föreskrivna längden på inlämningen. Håhåjaja... Tur att det är ett intressant ämne, det är allt jag säger!



För den nyfikne kan jag tala om att dagens inlämning handlar om hur tid, rörelse, känlsor och sinnesförnimmelser gestaltas. Det vi ska hämta exempel ur är Spökstaden (Lucky Luke) av Morris & Goscinny och Jag är din flickvän nu av Nina Hemmingsson. Jag är för övrigt väldigt glad att jag blivit "tvungen" att läsa något av Hemmingsson, förut har jag helt enkelt inte känt mig tilltalad av ytan, av estetiken i hennes bilder (den är ganska grov, rå och vid första anblicken helt enkelt ful tyckte jag), men börjar man läsa upptäcker man en hel del tanke och känsla. Även om det är en ganska dyster stämning som dominerar i bild och ord blir man på något sätt ändå lite glad. Det finns tack och lov lite komik i de flesta sidor av livet!


Bilden är härifrån och återfinns i Jag är din flickvän nu.

Jag är din flickvän nu består av en hel del så kallade enrutingar (se exemplet ovan) och en del kortare berättelser på 1-2 sidor och ett par enstaka, lite längre berättelser också. Rekommenderas starkt! Och nu ska jag fortsätta med min inlämning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0