Sörplar honungsvatten

Jaha. Det blir ju inte alltid som man tänkt sig, att man aldrig lär sig det. Nu sitter jag här framför datorn och sörplar honungsvatten och har en enorm yllesjal kring mig. Lite förkylningskänningar har jag nämligen. Inte så fantastiskt illa, men jag vill inte att det ska blomma ut, jag vill ju jobba. Så jag tar det säkra före det osäkra och tar det lugnt. Lite surt när man för en gångs skull känner att man är i fixartagen och skulle vilja dammsuga huset, skrubba spisen, sy, plocka in kryddor från trädgården, gå en långpromenad i det friska höstvädret... Nä, bäst att hålla sig lugn och varm så att man blir helt och hållet kry så snart som möjligt, helst om några timmar. Då är ju plugg perfekt. Jag har en hel del att läsa igenom och det är ju faktiskt ganska stillsamt. Dock inte så lockande när man har myror i brallan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0