Vi överlevde påsken

Så där ja, då var man hemma igen. Det var en ganska tröttsam körning på 45 mil, men till slut nådde vi Hjulbäck. Några timmar efter hemkomst packade Jan-E om sin väska, vi stuvade in den stationära datorn, luftmadrass och en hiskelig mägnd sladdar i bilen och körde in till Leksand. Nu ska han vara där till på lördag och jag (som just nu inte har något alls inbokat förrän nästa vecka) går omkring och såsar här hemma. Nåja, såsar och såsar... Igår dammsög jag halva huset, tvättade, lagade mat, packade upp matkassar osv. Men det är ju helt klart lättare att slappna av när man vet att det inte finns en stor hög med "borde" som väntar på en bakom varje hörn.

Påsken var i alla fall trevlig. Lite besviken blev jag dock på vädret: jag hade förväntat mig mer vår än i Dalarna, men tji fick jag. Det hann snöa mer än en gång under vår visit i Västsverige, bl.a. den dagen vi hade planerat att åka ut till Hofsnäs. Det fick bli en slödag hemma hos mamma och pappa istället, men lika bra det eftersom jag gått och blivit förkyld. I övrigt flöt allt på som planerat och vi följde vårt intensiva schema utan problem. Dock ser jag fram emot att få åka ner en lite längre tid så att man kan ta det lite lugnare, kanske rent av ha utrymme för lite spontana grejer!

Vi får se vad som händer idag. Jag borde nog försöka vara lite duktig och packa upp lite, det ser ut som att vi har ett halvt flyttlass i vardagsrummet just nu. Vi tog ju bilen ner på påsk, så när vi skulle tillbaka hem igen packades den full med saker som vi lämnat hos mamma och pappa under ganska lång tid (julklappar, böcker, kläder, en boffersköld, kylväskor...) plus saker som hittades när Jan-E och pappa rotade omkring på vinden i jakt på ett sällskapsspel som ingen visste var det fanns (det hittades inte, dock hittades andra spel, pussel, vårat gamla Amiga och andra nostalgiska gamla prylar som jag inte ville lämna åt sitt öde på vinden). Sedan hade även min svärfar gjort en utrensning hemma och Jan-E fick överta en massa fulla Fauna-pärmar och annat. Även Jan-E:s farfar tyckte att vi behövde fylla ut bilen med bl.a. en bilbatteriladdare, kupévärmare och lite annat. Ni blir nog inte så förvånade om jag säger att bilen var så full som den kunde bli när vi körde hem. Tur att Jan-E är en packningspusslare av rang!

Det blev även denna gång ett väldigt bildlöst inlägg... Helt och hållet beror det på lathet. Jag fotade lite när vi var på landet (dock missade jag att fota hästen med illgröna fjädrar i svansen!), men det kan ni få se en annan gång.

Kommentarer
Postat av: skasisaurie

Jag har pridehezten.

2012-04-15 @ 12:28:30
Postat av: Marre

Just det ja! :D

2012-04-15 @ 21:11:13
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0