En riktigt dålig start på veckan

Jag vet inte när jag senast hade en så här dålig start på veckan... Fy. För att göra en lång historia kort kan vi säga att jag blev sjuk. Den som vill läsa den långa versionen, vänligen fortsätt läs nedan.

Jag stack hemifrån typ kvart över fem på morgonen för att åka till ett uppdrag som det tar lång tid att köra till. Efter ett tag började jag må lite illa, men fäste inte så stor vikt vid det eftersom jag blir lite åksjuk ibland, även när jag själv kör. Illamåendet blev dock bara värre och till slut var jag tvungen att stanna bilen och dubbelvikt säga hej då till min frukost. Efteråt mådde jag mer eller mindre som vanligt och dum som jag var tänkte jag att det här kanske var allt, så jag fortsatte köra. Tills jag var tvungen att stanna igen. Nu var jag övertygad om att det inte var någon idé att fortsätta, så jag meddelade min arbetsgivare att jag tyvärr inte kunde jobba idag. Men vad skulle jag göra nu? Jag tordes inte börja åka tillbaka hem, illamåendet gjorde det hela väldigt jobbigt. Eftersom jag var i Falun beslöt jag mig för att chansa och se om de hade något vilorum på lasarettet jag kunde låna. Det hade de, och där stannade jag nästan tre timmar.

Till slut kände jag mig lite bättre, men det kändes inte jättelockande att sätta sig i bilen och köra hem. Sträckan tar i vanliga fall lite drygt en timme, men i mitt tillstånd så skulle jag nog inte komma upp i några höga hastigheter direkt... Det var dock bara att sätta sig i bilen och göra sitt bästa, hur skulle jag annars komma hem? Jag fick stanna flera gånger, en gång för att fylla på oljan i bilen (han i butiken kände igen mig, han hade tydligen kört förbi mig under en av mina "raster") och resten av gångerna... tja, göra motsatsen till att fylla på, så det gick ju inte fort.

I Leksand plockade jag upp Jan-E. Det var skönt att ha sällskap i bilen. Till slut, vid klockan ett ungefär (nästan sju timmar efter att jag åkt hemifrån!), kom vi hem och jag fortsatte mina mindre trevliga aktiviteter där. Sen dess har jag inte lämnat sängen annat än för toalettbesök. Jan-E har varit helt underbar och servat mig med allt möjligt.

Jag misstänker starkt matförgiftning. Nu mår jag dock bättre, men är inte helt återställd. Kul är det inte i varje fall, en massa uppdrag har fått ställas in och vem tycker om att må så här?

Kommentarer
Postat av: Helena

Usch stackare! Är du säker på matförgiftning? Det har ju gått lite magsjukor här och var. Krya på dig iaf!

2012-02-21 @ 20:21:36
Postat av: Marre

Nä, säker är jag ju inte. Men jag har liksom inte kännt mig sjuk förutom det här med att jag spyr... Tack!

2012-02-22 @ 13:10:58
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: Heléne

2012-02-22 @ 21:57:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0