Loke 11/11

När jag var hos Suss fick jag en skiva. Lokes senaste för att vara mer exakt. Första anblicken:


Bildkälla


Ja, jag gillar utseendet. Illustrationerna på både utsida och insida får tummen upp av mig. Själva musiken då... Tja, jag har inte hunnit lyssna jättemycket än, jag har inte lästa alla texter osv, men jag kan ju säga som så att det låter ju som Loke. Jag menar, det är liksom inte så mycket nytt, inte så mycket som sticker ut. Det låter helt enkelt som att det hela är stöpt i en och samma Loke-form. Sen kanske jag får en annan uppfattning när jag lyssnat mer, vad vet jag, men det är så det känns nu. Jag säger inte att skivan inte är bra, för det är den, men jag hade nog förväntat mig mer.

 

Dock förtjänar sista låtan ett alldeles särskilt omnämnande. Den heter Flykten från Sverige, är 13:48 lång och berörde mig känslomässigt så mycket att jag blev alldeles förvånad. Riktigt, riktigt bra och väldigt tänkvärd. Sen finns det ju andra bra låtar på skivan också, men den här är helt klart i en klass för sig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0