Födelsedagen

Då börjar dagen gå mot ända. Det känns som att det varit en väldigt lång dag, mestadels för att jag varit igång nästan hela tiden. En hel del bakande och fixande, mottagit gratulationer på diverse sett och en härlig kväll i trevligt sällskap. Vi var några stycken som samlade ihop husets olika sittmöbler, stationerade oss i köket och lät oss väl smaka av det som stod till buds. Nu är jag lite sockerstinn (jag var tvungen att kompensera med lite ostskivor med kaviar alldeles nyss...) och det känns som att det skvalpar omkring en hel balja te i mig... Håhåhjaja, det känns ändå bra gott det här. Och jag tycker det är så trevligt efter ett kalas: allt stök och all disk är trevligt stök och trevlig disk och man är mätt och belåten; det infinner sig en lite dåsig belåtenhet då man liksom haft en så angenäm kväll med härligt sällskap. Och jag behöver inte ens gå upp tidigt imorgon, så jag kan fortsätta lulla runt njuta av den här kvällen ett bra tag till. Lyx!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0