Men suck...

Nu är jag lite less på det här med tårtmakeriet, det går liksom inte så bra... Efter vaniljkrämen tog jag tag i tårtbotten och marsipan. Mandlarna skulle mixas ihop med florsocker, men se där stötte jag på problem eftersom vår mixer inte är så stor. Jag försökte mixa det hela i omgångar, men det gick inte heller så bra. Till slut tog jag de hederliga gamla händerna till hjälp och knådade ihop det hela. Jag är inte säker, men jag tror att det till slut blev bra. Tårtbottnen däremot fick liksom ingen andra chans... Tydligen är min kakform alldeles för stor, för detta är då sannerligen inte en tårtbotten man kan göra tre lager av, tror knappt man kan få ut två av den. Dessutom är den kladdig i bottnen, trots att jag körde ner en provsticka för att försökra mig om att den inte var just kladdig och ofärdig. Så nu har jag en obrukbar tårtbotten... Till råga på allt tror jag att sylten blev för lös. Gah!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0