Njutardag

Idag kan jag verkligen skryta med att jag har njutit av ledigheten! Underbart! Jan-E och jag började dagen med att skjutsa Kattis till tåget. Sen åkte vi hem via Siljansnäs där vi tittade in på en loppis och en gårdsförsäljning, så det hela slutade med att vi kom hem med två par mycket små byxor, tomater, ägg, honung och nybakat bröd som vi åt direkt när vi kommit hem. Lite Frasier och chokladkex senare lade vi oss på sängen och somnade. Skönt! Sen blev det faktiskt ett besök vid bystugan som firar 100 år nu i helgen. Dock var vi och vår hyresvärd lite trötta och gick tillbaka hem inte lång tid efter att vårat pass vid fikaförsäljningen var över. Sen blev det lite mat och smarrig parfait ute i trädgården. Efter det har jag inte gjort mycket vettigt, mest bara suttit med datorn i sängen och slösurfat. Det mest ambitiösa jag gjort nu på kvällskvisten är väl att ha pratat med mamma och pappa på telefon, och då var det inte ens jag som ringde...
 
Det känns som att vi har varit ganska aktiva idag när jag sitter och skriver ner dagens göranden, men det har sannerligen kännts lugnt och avslappnat - precis vad jag har behövt! Och jag tänker helt klart fortsätta i samma stil så länge det går. Dock funderar jag på att återuppta regelbundna promenader och simning, mitt flås just nu är inte att leka med (idag blev jag andfådd av att äta!).
 
Men nu: kvällsmat!

Kommentarer
Postat av: Helena

Att ha dåligt flås när man är gravid är helt ok :) Det får även den bästa! KRAM!

Svar: Absolut, men jag kan ju helt klart röra på mig mer än vad jag gör nu om man säger så :P Är ju helt stillasittande, inte så konstigt om jag har urdålig kondition... Kram
Marre

2012-07-15 @ 15:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0